« terug naar vorige pagina

Klachtenregeling

Wij streven naar een goede dienstverlening voor u als patiënt, dat geldt zowel voor onze service als onze medisch inhoudelijke zorg.

Mocht u desondanks niet tevreden zijn over onze dienstverlening gaan we daarover graag met u in gesprek. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het samen met u op te lossen. U kunt hiervoor de praktijk bellen of onderstaand formulier invullen.

Komt u er onverhoopt met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u en de klachtencommissie van de praktijk naar een oplossing van uw klacht of probleem en zal proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en ondersteunt u gedurende het traject. U kunt hier terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Daarnaast is alles wat u de klachtenfunctionaris en de klachtencommissie vertelt vertrouwelijk.

Voor onafhankelijke bemiddeling is de praktijk aangesloten bij DOKh. De interne klachtencommissie van de praktijk bestaat uit mevr. T. Groot (Huisarts) en mevr. van Diemen (Praktijkmanager). Uitgebreide informatie over de klachtenregeling en het klachtreglement is te downloaden op www.DOKh.nl

Vaak is bemiddeling via een klachtenfunctionaris afdoende om de klacht op te lossen en de relatie tussen de arts en de patiënt weer te herstellen. Helaas is dit altijd het geval. Als de klachtenprocedure wordt voortgezet heet dat vanaf dan een geschil. Ook voor geschillen is de praktijk aangesloten bij stichting DOKh. De geschilleninstantie van DOKh is erkend door VWS. Ook voor uitgebreide informatie over de geschillenprocedure is uitgebreide informatie to downloaden op de website van DOKh.

 

Klacht of opmerking