Door tijdelijke onderbezetting is het momenteel niet mogelijk om online een afspraak te maken via Mijn Gezondheidsnet. Bel alstublieft de assistente voor het maken van een afspraak.
NL
Bel ons
Menu Sluit

Klachtenregeling

Wij streven naar een goede dienstverlening voor u als patiënt, dat geldt zowel voor onze service als onze medisch inhoudelijke zorg. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Laat het ons dan weten — wij gaan graag met u in gesprek om samen naar een oplossing te zoeken. U kunt hiervoor de praktijk bellen of het digitale klachtenformulier invullen.

Na ontvangst van uw klacht wordt deze opgepakt door onze interne klachtencommissie, bestaande uit mevrouw T. Groot (huisarts) en mevrouw M. van Diemen (praktijkmanager). Zij bekijken uw melding zorgvuldig en nemen contact met u op om uw klacht te bespreken en samen tot een passende oplossing te komen.

Meld uw klacht of opmerking

Bent u niet helemaal tevreden over onze zorg of service? Laat het ons weten via dit formulier. Wij luisteren graag naar uw ervaring en zoeken samen met u naar een oplossing. Na ontvangst van uw bericht nemen wij contact met u op om uw klacht te bespreken.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

Komen we er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris van DOKh, een landelijk erkende klachten- en geschilleninstantie. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en begeleidt u gedurende het hele traject. Alles wat u vertelt, wordt vertrouwelijk behandeld.

De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal, bespreekt uw klacht met u en helpt u bepalen wat de beste vervolgstappen zijn. Hij of zij kan u ondersteunen bij het schrijven van een brief aan uw zorgverlener of bemiddelen bij een gesprek tussen u en uw zorgverlener. Samen met u en de interne klachtencommissie van de praktijk zoekt de functionaris naar een passende oplossing.

Geschillen
Als uw klacht, ondanks de ondersteuning van de klachtenfunctionaris, nog niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u een geschil indienen. Dit betekent dat uw klacht wordt behandeld door de geschilleninstantie van DOKh. Deze instantie bestaat uit een rechter, een collega van uw zorgverlener en een vertegenwoordiger van een patiëntenorganisatie.

Als uw klacht ontvankelijk wordt verklaard, volgt er een zitting waarbij u en uw zorgverlener uw verhaal kunnen doen. Daarna doet de geschilleninstantie een bindende uitspraak. Soms kan daarbij ook een schadevergoeding worden toegekend. Let op: u kunt alleen een geschil indienen als u eerst geprobeerd heeft om het probleem op te lossen via de klachtenfunctionaris.

De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Dat betekent dat u daarna geen beroep meer kunt doen bij de gewone rechter op hetzelfde geschil.


Contact
Afspraak maken
Choose language
Dutch Dutch
English English
Polish Polish